Uitlaatbuigen


Als een orginele of vervangingsuitlaat niet meer leverbaar is.
Als een orginel uitlaat erg duur is.
Als U een beter product wilt met een dikkere diameter.
Als U meer geluid wilt met betere dempers.
Als U een speciaal project auto heeft gemaakt waar niks orgineels meer op past (b.v. kitcar)

Over het algemeen kun je met 1 maat dikkere pijp een leuke vermogenswinst behalen met geoptimaliseerde dempers (freeflow dempers)

Met een Te grote diameter kun je in het lage toeren gebied koppel/trekkracht kwijtraken, wat bij een automaat zeker niet gewenst is.

Bij Turbo motoren is dit radicaal anders daar MOET de pijp na de turbo goed dik zijn om minimale tegendruk op te bouwen omdat de turbo zelf al een behoorlijke druk opbouwd. Neem je NA de turbo nog een dikkere pijp (downpipe) dan kan dat een behoorlijke verbeting opleveren met freeflow dempers (wat meestal al toegepast word) Zeker het opspoolen van de turbo treed eerder in waardoor je eerder meer trekracht krijgt.

MAAR een dikkere pijp kan niet altijd als er te weinig ruimte is bv over de achterbrug of wanneer de auto zo laag is , de bodemvrijheid in het geding komt. Bij een grotere pijpdiameter worden de bochten namelijk ook wat groter.

Bekijk de vermogenstabel voor de juiste pijpdiameter van uw systeem.



Wij werken met het duurzame ALU staal, dit is Gealluminiseerd staalpijp wat een zeer lange levensduur heeft. Het materiaal is dikwandig en klinkt minder rauw dan RVS. Door de dikkere wand kan deze meer torsie verdragen.

Neem contact op!

Stuur ons een e-mail en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op!

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?